handelsbetingelser
RETAIL BY MARY APS
SØNDERGADE 30
8700 HORSENS
TEL: 31325695
MAIL: KONTAKT@MARY.DK
CVR. NR. 41305584
Køb hos Boutique Mary
Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Boutique MARY, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra Boutique MARY.
Boutique MARY opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:
Valutaændringer
Force majeure
Leveringssvigt
Afgiftsændringer
Udsolgte varer og trykfejl
Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris.
Særligt om butikssalg
Butikssalg: køb som er foretaget i en af vores fysiske butikker.
Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til at undersøge varen, inden overdragelsen/risikoovergangen sker.
Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.
Levering
Der tages forbehold for udsolgte varer og forsinkelser hos Boutique MARY's leverandører.
Afbestillinger
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør dette som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail mærket " Afbestilling " samt med angivelse af bestillingstidspunkt og ordrenummer. Send en besked til kontakt@mary.dk
Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail SKAL denne returneres til afsender "kontakt@mary.dk" med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 16 samme dag, som bestillingen er foretaget.
Betaling
De mulige betalingsmåder er:
Dankort
VISA
Mastercard
Maestro
Mobilepay
Kontant (kun butikssalg)
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.
Ved reklamation eller fortrydelsesret bedes du bruge vores retursystem som du finDer her.
Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Boutique MARY. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten.
Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Boutique MARY inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage vil blive ompakket og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Boutique MARY's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Returvarer som ikke indeholder fejl
Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Boutique MARY, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden. Udgifter forbundet med dette vil blive pålagt kunden selv.
Ombytningsret
Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1. januar 2002.
Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.
Rimelig tid
I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2
måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid,
men det må antages at høre til sjældenhederne.
Formodningsreglen
Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til
stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de
første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
Fortrydelsesret
1. 30 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er du i tvivl
30 dages fortrydelsesret
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 30 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 30 dage tilbagebetaler vi varens pris.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 30 dage efter modtagelsen.
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme
stand, ansættes varen skønsmæssigt af Boutique MARY ud fra en mulig salgsværdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Boutique MARY, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.
Boutique Mary returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.
Sådan returnerer du varen
Der er tre måder hvorpå du kan returnere varen på:
• Du kan modtage varen fra fragtfirmaet og efterfølgende inden for de 30 dage, returnere varen.
I denne sammenhæng skal du vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer der er købt hos Boutique MARY.
• Du kan aflevere varen i en af vores fysiske butikker indenfor 30 dage. Husk at medbringe en kopi af fakturaen for de købte varer. Find den nærmeste Boutique Mary her
Returadresse til webshoppen er følgende:
Boutique MARY
Søndergade 30
8700 Horsens
Cvr. 41305584
Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Boutique MARY.
Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Boutique MARY anbefaler, at varen returneres via GLS eller PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS eller PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Boutique MARY. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Boutique MARY.
Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Boutique MARY skal være forsvarligt indpakket.
Er du i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Boutique Mary, at du retter henvendelse til vores kundeservice på mail kontakt@mary.dk eller på telefon 31325695